Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

1.1. Provozovatelem internetového obchodu www.naskenuj.cz je Luděk Komoň, IČ: 05394937, se sídlem Novosedly 301, 691 82 Novosedly, Česká republika (dále jen „provozovatel“).

1.2. Tyto veřejné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztahy mezi provozovatelem a zákazníkem výlučně při nákupu přes internetový obchod provozovaný na doméně www.naskenuj.cz. Všechny smluvní vztahy jsou uzavírány v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy neupravené těmito VOP se řídí občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb., v platném znění) a dalšími příslušnými zákony.

1.3. Smlouva mezi provozovatelem a zákazníkem může obsahovat ustanovení odlišná od těchto VOP. V takovém případě má přednost ustanovení sjednané v smlouvě.

1.4. V obchodních vztazích se zákazníkem, který je spotřebitelem, se kromě těchto VOP řídí vztahy zákony České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele. Pro podnikatele, kteří nakupují zboží za účelem souvisejícím s jejich podnikatelskou činností, se vztahy neupravené těmito VOP řídí občanským zákoníkem.

1.5. Provozovatel si vyhrazuje právo tyto VOP kdykoliv měnit nebo doplňovat. Jakékoli změny těchto VOP se však nevztahují na již uzavřené smluvní vztahy, kde platí VOP ve znění účinném ke dni uzavření smlouvy.

2. Vymezení pojmů

2.1. Smlouva – Kupní smlouva uzavřená mezi provozovatelem Luděk Komoň, jako prodávajícím, a zákazníkem jako kupujícím, která je uzavírána prostřednictvím internetového obchodu www.naskenuj.cz.

2.2. Provozovatel (Luděk Komoň) – Právnická osoba jednající v rámci své podnikatelské nebo jiné obchodní činnosti při uzavírání a plnění smlouvy. Provozovatel přímo nabízí zboží k prodeji na základě smlouvy.

2.3. Zákazník – (i) Spotřebitel, tedy fyzická osoba, která neuzavírá a nesplňuje smlouvu v rámci své obchodní, podnikatelské nebo jiné profesní činnosti. Zákazníkem může být jakákoliv osoba, která kupuje zboží za účelem, který není spojen s jejich podnikáním s tímto zbožím. (ii) Podnikatel, fyzická nebo právnická osoba, která uzavírá smlouvu související s její vlastní obchodní nebo jinou podnikatelskou činností.

2.4. Uzavření smlouvy – Objednávka zákazníka považovaná za návrh na uzavření kupní smlouvy. Smlouva je považována za uzavřenou okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky ze strany provozovatele zákazníkovi, což zahrnuje závazný souhlas provozovatele s návrhem. Od tohoto okamžiku mezi stranami vznikají vzájemná práva a povinnosti.

2.5. Zboží – Všechny produkty nabízené provozovatelem na prodej prostřednictvím internetových stránek www.naskenuj.cz, jsou-li specifikovány za podmínek stanovených v těchto obchodních podmínkách.

3. Informace o uzavřené kupní smlouvě a Všeobecných obchodních podmínkách

3.1. Odesláním objednávky (tj. návrhu smlouvy) zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP) a že s nimi bezvýhradně a plně souhlasí. Tyto VOP tvoří nedílnou součást uzavřené kupní smlouvy.

3.2. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou zobrazeny na internetových stránkách www.naskenuj.cz a jsou zákazníkovi přístupné neustále, umožňujících mu jejich archivaci a reprodukci.

3.3. Pro konkrétní objednávku zákazníka platí Všeobecné obchodní podmínky v jejich znění platném k datu objednávky. Provozovatel si vyhrazuje právo VOP měnit. O změnách bude zákazník informován předem na internetových stránkách obchodu.

4. Ochrana osobních údajů

Naleznete na zde.

5. Osobní účet

5.1. Zákazník může objednávat zboží v internetovém obchodě provozovatele ze svého osobního účtu, který si zaregistroval na internetových stránkách www.naskenuj.cz (dále jen „osobní účet“), nebo bez registrace přímo z webového rozhraní internetového obchodu.

5.2. Při registraci a zřízení osobního účtu, stejně jako při objednávání zboží, je zákazník povinen uvádět správné a úplné údaje. Údaje uvedené v osobním účtu je zákazník povinen aktualizovat prostřednictvím příslušné funkce webového rozhraní internetového obchodu v případě jakékoli jejich změny.

5.3. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných pro přístup do jeho osobního účtu. Provozovatel nenese odpovědnost za jakékoli zneužití osobního účtu třetími osobami, pokud dojde k porušení této povinnosti ze strany zákazníka.

5.4. Provozovatel má právo zrušit osobní účet zákazníka, zejména pokud zákazník poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy nebo tyto Všeobecné obchodní podmínky, nebo pokud využívá svůj účet způsobem, který může poškodit provozovatele nebo třetí osoby.

5.5. Zákazník bere na vědomí, že osobní účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména z důvodu nezbytné údržby hardwarového a softwarového vybavení provozovatele, nebo případně nezbytné údržby třetích stran.

6. Předmět smlouvy

6.1. Předmětem smluvního vztahu je závazek provozovatele dodat zboží popsané ve smlouvě (tedy objednávce a jejím potvrzení) a závazek zákazníka převzít a zaplatit za něj provozovateli sjednanou cenu. Smluvní vztah vzniká mezi zákazníkem a provozovatelem doručením potvrzení objednávky ze strany provozovatele zákazníkovi (tj. okamžikem uzavření smlouvy).

6.2. Zákazník může objednat konkrétní zboží z aktuální nabídky provozovatele. Tato nabídka je zveřejněna na internetových stránkách www.naskenuj.cz a obsahuje podrobný popis dostupného zboží včetně specifikací a cen.

6.3. Veškeré informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží, jsou uvedeny v českých korunách a zahrnují všechny relevantní poplatky a daně (vyjma přepravních poplatků, které jsou uvedeny zvlášť). Nabídka prodeje zboží je platná po dobu, kdy je zobrazena na webovém rozhraní obchodu. Provozovatel není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně jakéhokoliv zboží a může kdykoliv nabídku změnit nebo zrušit bez předchozího upozornění.

6.4. Provozovatel zaručuje, že zboží odpovídá obvyklým standardům kvality a je v souladu s platnými právními předpisy České republiky. Informace o zboží na internetových stránkách obchodu, včetně popisu jeho vlastností, jsou založeny na údajích poskytnutých výrobci, a provozovatel nezodpovídá za jejich absolutní přesnost.

7. Objednávka a kupní smlouva

7.1. Objednávka představuje jednostranný návrh zákazníka na uzavření smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží uvedeného v objednávce, za podmínek v ní a v těchto Všeobecných obchodních podmínkách uvedených. Zákazník je vyplněnou a odeslanou objednávkou vázán. Objednávku zboží lze učinit prostřednictvím internetových stránek www.naskenuj.cz.

7.2. Pro objednání zboží si kupující vybere zboží, které chce koupit, kliknutím na příslušné tlačítko „Přidat do košíku“ a vyplní objednávkový formulář ve webovém rozhraní internetového obchodu provozovatele. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o objednávaném zboží, způsobu úhrady kupní ceny zboží, požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží, nákladech spojených s dodáním zboží, kontaktní údaje zákazníka, doručovací adresu a odkaz na tyto všeobecné obchodní podmínky a odkaz na informace o zpracování osobních údajů (dále jen „objednávka“). Před odesláním objednávky provozovateli je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávkového formuláře vložil, a seznámit se s těmito všeobecnými obchodními podmínkami a se zásadami pro zpracování osobních údajů.

7.3. Provozovatel zašle potvrzení objednávky prostřednictvím emailu, který zákazník uvede v objednávce. Toto potvrzení obsahuje identifikační a kontaktní údaje stran, přesný popis a počet objednaného zboží, konečnou cenu, způsob a termín dodání zboží, dohodnutý způsob placení.

7.4. Kupní smlouva mezi provozovatelem a zákazníkem je uzavřena doručením informace o přijetí (akceptaci) objednávky ze strany provozovatele zákazníkovi, a to elektronickou poštou, na e-mailovou adresu uvedenou v osobním účtu zákazníka nebo v objednávce.

7.5. Zákazník bere na vědomí, že provozovatel není povinen uzavřít kupní smlouvu, zejména s osobami, které podstatným způsobem porušily své povinnosti vůči provozovateli, nebo si objednaly zboží v rozsahu překračujícím obvyklé množství, které může běžná domácnost rozumně spotřebovat.

7.6. Kupní smlouvou se provozovatel zavazuje, že zákazníkovi odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a zákazník se zavazuje, že věc převezme a zaplatí provozovateli kupní cenu. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Je-li zákazník v prodlení s převzetím zboží nebo s placením kupní ceny, může provozovatel věc uchovat a následně požadovat účelně vynaložené náklady spojené s uchováním věci.

7.7. Uzavřením kupní smlouvy zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto všeobecné obchodní podmínky je zákazník dostatečným způsobem před vlastním uzavřením kupní smlouvy upozorněn a má možnost se s nimi seznámit na webové stránce provozovatele zde.

7.8. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením a plněním kupní smlouvy (náklady na internetové připojení a případné související náklady jako např. náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám. Za internetové, resp. telefonické spojení s provozovatelem nejsou účtovány žádné zvláštní příplatky a použijí se standardní sazby operátora zákazníka.

7.9. Zánik objednávky: Zákazník bere na vědomí, že dostupnost zboží prezentovaného v internetovém obchodě provozovatele je vázána na skladové zásoby a provozovatel tudíž dostupnost zboží negarantuje.

Provozovatel má právo nepotvrdit objednávku, nebo od objednávky odstoupit, a to do okamžiku odeslání potvrzení objednávky elektronickou poštou na e-mailovou adresu uvedenou v osobním účtu či v objednávce.

Provozovatel má právo stornovat objednávku nebo její část v případě, že se objednané zboží během vyřizování objednávky přestane vyrábět nebo dodávat na český trh, nebo pokud provozovatel zjistí, že zboží již není možné dodat v množství a kvalitě požadované kupujícím (např. požadovaná velikost, barva atd.).

Provozovatel má právo odstoupit od objednávky i v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení počtu číslic, zjevně nízká cena zboží (např. o 50% nižší cena, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé), a jiné zjevné chyby v psaní. V případě, že tato situace nastane, provozovatel bude neprodleně kontaktovat zákazníka za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že zákazník zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny zboží, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu, nejpozději do 14 dnů od storna objednávky ze strany provozovatele.

8. Předání a převzetí zboží

8.1. Zboží, které je předmětem kupní smlouvy, bude dodáno ve lhůtě dle dostupnosti zboží a provozních možností provozovatele po prověření stavu skladových zásob; to platí i v případě, že na internetovém obchodě provozovatele je u popisu příslušného zboží uvedena obvyklá doba dodání či odeslání zboží, neboť informace o takovéto době má pouze orientační charakter a definitivní dobu dodání či odeslání zboží stanoví provozovatel dle dostupnosti zboží a dle svých provozních možností po prověření stavu skladových zásob.

8.2. Provozovatel zboží zákazníkovi doručí zásilkou anebo si jej zákazník vyzvedne osobně na některé z kamenných prodejen anebo si jej zákazník vyzvedne v odběrném místě zvoleném v objednávce ze sítě odběrných míst Zásilkovna. Způsob dodání zboží zvolí zákazník v objednávkovém formuláři z nabízených možností. Zákazník je povinen objednané zboží při dodání převzít, nejsou-li dány důvody pro nepřevzetí zboží.

8.3. Při zvolení osobního odběru zákazníkem informuje provozovatel zákazníka na e-mailovou adresu uvedenou v osobním účtu či v objednávce o připravení zboží k vyzvednutí. Zboží je nutné vyzvednout do 3 dnů od oznámení.

8.4. Provozovatel doručuje zboží prostřednictvím balíkové služby Zásilkovna. Místem dodání zboží je místo takto označené zákazníkem v objednávkovém formuláři. Zboží je vždy řádně opatřeno obalem chránícím jej před poškozením v průběhu dodání. Jakmile předá provozovatel zboží přepravci k přepravě, informuje o tom zákazníka elektronickou poštou zasláním oznámení na e-mailovou adresu uvedenou v osobním účtu či v objednávce.

8.5. Pokud provozovatel dodává zboží zásilkou, hradí náklady za zásilku zákazník. O přesné výši těchto nákladů je zákazník při vyplňování objednávkového formuláře informován.

8.6. Zákazník bere na vědomí, že provozovatel doručuje zboží do zahraničí pouze na území EU a to prostřednictvím balíkové služby GLS.

8.7. Zákazník může v objednávkovém formuláři zvolit jako místo dodání odběrné místo ze sítě odběrných míst Zásilkovna. Za doručení zboží se v tomto případě považuje jeho převzetí zákazníkem v odběrném místě.

8.8. Zákazník je povinen řádně doručenou nepoškozenou zásilku zboží od přepravce řádně převzít. Jeví-li však zásilka zboží zasílaná prostřednictvím přepravce známky zjevného poškození, je zákazník povinen převzetí zásilky zboží odmítnout a vrátit ji přepravci. Neučiní-li tak, není oprávněn namítat poškození výrobku při přepravě a má se za to, že zásilka zboží byla zákazníkovi doručena nepoškozená.

8.9. Zákazník je povinen poškození zboží při přepravě, které nebylo zjevné před otevřením zásilky zboží, reklamovat nejpozději do 3 dnů od převzetí zásilky zboží, aby tím umožnil provozovateli bezodkladné uplatnění nároků z vadně provedené přepravy zboží vůči přepravci. Nevyrozumí-li zákazník provozovatele o poškození zboží nejpozději do 3 dnů od převzetí zásilky, má se za to, že zboží při převzetí kupujícím bylo nepoškozené.

8.10. V případě nevyzvednutí zásilky zboží zákazníkem si provozovatel vyhrazuje právo navýšit konečnou cenu zásilky zboží o další poštovné při opětovném zaslání zásilky zboží.

8.11. Výhrada vlastnického práva – Zákazník nabývá vlastnické právo ke zboží úplným zaplacením kupní ceny a převzetím zboží a převzetím zboží, kdy rozhodující je poslední z těchto dvou okamžiků.

9. Cena a platební podmínky

9.1. Cena nabízeného zboží je vždy uvedena na internetových stránkách provozovatele. Cena zboží dle konkrétní uzavřené smlouvy je vždy uvedena v objednávce a jejím potvrzení a na faktuře přiložené ke zboží. Cena je vždy uvedena včetně příslušné sazby daně z přidané hodnoty (DPH) a všech ostatních daní a poplatků. Cena může být zákazníkem uhrazena pouze způsoby a za podmínek, které jsou nabízeny při objednávce v kroku „Doprava a platba“, tj. online prostřednictvím služby Stripe nebo jiné služby.

9.2. Platba musí být provedena v českých korunách. V případě úhrady bankovním převodem hradí zákazník veškeré bankovní poplatky, tak aby provozovateli byla sjednaná cena za zboží připsána na jeho účet v plné výši. V případě objednávky do ostatních zemí EU může zákazník cenu zboží uhradit v eurech.

9.3. K ceně objednaného zboží budou připočteny náklady za doručení a způsob platby objednaného zboží, stanovené v závislosti na způsobu zvolené dopravy v rámci České republiky nebo EU a v závislosti na způsobu zvolené platby.

9.4. Osobní odběr v některém z odběrných míst poskytovatele služeb Zásilkovna je zpoplatněn dle aktuálního ceníku poskytovatele těchto služeb a tato cena je vždy uvedena při objednávce a zvolení tohoto způsobu dodání zboží.

9.5. V případě využití slevového kupónu, slevového kódu nebo jiné promo akce podmíněné utracením částky v určité výši (dále jen „promo akce“), si provozovatel vyhrazuje právo, v případě, že faktická hodnota objednávky klesne pod částku podmíněnou pro čerpání promo akce, neuplatnit zvýhodnění promoakce.

Příklad: Pokud zákazník koupí zboží za celkovou částku 1500 Kč a využije slevový kupón na 300 Kč, podmíněný minimálním nákupem za 1400 Kč, a zaplatí tak pouze 1200 Kč. Poté, co zákazník vrátí jednu položku v hodnotě 500 Kč během zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy, sníží se celková částka jeho nákupu na 1000 Kč. Tím pádem již nesplňuje podmínky pro uplatnění slevy 300 Kč. V důsledku toho bude původní cena objednávky navýšena o slevu 300 Kč a zákazníkovi bude vrácena částka 200 Kč namísto původních 500 Kč, protože nebyly splněny podmínky pro uplatnění slevového kupónu.

10. Odstoupení od smluvního vztahu

10.1. Provozovatel je oprávněn okamžitě odstoupit od smlouvy v následujících případech:

a) Z důvodů hrubého porušení povinností zákazníka plynoucích z uzavřené smlouvy. V takovém případě má provozovatel nárok na uhrazení nákladů vynaložených v souvislosti s plněním uzavřené smlouvy stanovených paušálně jako 30% z ceny služby. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno v písemné formě, přičemž za písemnou formu se považuje i emailová forma.

10.2. Zákazník má právo okamžitě odstoupit od smlouvy v následujících případech:

a) V případě hrubého porušení povinností provozovatele plynoucích z uzavřené smlouvy. b) Zákazník, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 kalendářních dnů od převzetí plnění, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce. Rozhodne-li se zákazník využít tohoto práva, musí odstoupení od smlouvy odeslat provozovateli nejpozději do 14. dne od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy je vyloučeno v případech uvedených v platných právních předpisech, zejména v ustanovení § 1837 občanského zákoníku.

10.3. Zákazník v případě odstoupení od smlouvy podle bodu 10.2., písm. a) a b) může zboží vrátit prostřednictvím zaslání poštovního balíku na adresu: Luděk Komoň, Novosedly 301, 691 82 Novosedly (dobírkový balík provozovatel zásadně nepřijímá). Veškeré poštovné i případný poplatek za dobírku v tomto případě hradí zákazník, nikoliv provozovatel, a to i v případě, že zákazník získal od provozovatele doručení balíku na svou adresu zdarma.

10.4. Odstoupí-li zákazník od smlouvy, je povinen provozovateli zaslat nebo předat bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od provozovatele obdržel, a to na své náklady. Zboží je zákazník povinen vrátit úplné, tj. včetně veškerého případného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal, nepoužité bez známek opotřebení. Vrácené zboží smí být použito jen do té míry, aby se zákazník seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Zákazník odpovídá provozovateli za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Provozovatel může uplatnit na zákazníkovi právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu a vrátí tak zákazníkovi takto sníženou kupní cenu. V souladu s ustanovením § 1833 občanského zákoníku na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může provozovatel započíst snížení hodnoty vráceného zboží.

11. Odpovědnost za vady a reklamace

11.1. Provozovatel je povinen zákazníkovi zajistit předání zboží v souladu s uzavřenou smlouvou, těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a obecně závaznými právními předpisy. Provozovatel odpovídá za to, že zboží:

  • má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodejce nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě prováděné reklamy,
  • se hodí k účelu, který pro jeho použití prodejce uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • vyhovuje požadavkům právních předpisů.

11.2. Nesplní-li provozovatel své povinnosti vyplývající ze smlouvy řádně a včas, je zákazník povinen vady poskytnutého zboží u provozovatele reklamovat bez zbytečného odkladu. V případě, že zboží nebylo vůbec doručeno, je zákazník povinen podat reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů plynoucích od prvního dne, kdy mělo být zboží doručeno.

11.3. Záruční doba na zboží činí 24 měsíců a počíná běžet dnem doručení zboží zákazníkovi. Záruka se vztahuje na materiálové nebo výrobní vady. Záruka se nevztahuje na mechanické poškození zboží způsobené nesprávným užíváním, nedostatečnou údržbou či úmyslným poškozením.

11.4. Zákazník může uplatnit reklamaci písemnou formou (přičemž písemnou formou se pro účely smluv uzavíraných mezi provozovatelem a zákazníkem rozumí i emailová forma) a je třeba, aby uvedl číslo zboží a popsal vady zboží.

11.5. Provozovatel reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího řádného uplatnění, vyřídí. Pro případ zamítnutí reklamace provozovatel zákazníkovi vydá písemné odůvodnění (přičemž písemnou formou se pro účely reklamačního řízení rozumí i emailová forma).

11.6. Má-li zboží vadu a lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady. Má-li zboží vadu, může zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady.

11.7. Každý zákazník je oprávněn se v případě neuznání reklamace, nebo jakéhokoliv jiného sporu s provozovatelem obrátit na nezávislé centrum řešení spotřebitelských sporů České obchodní inspekce a zahájit bezplatný proces mimosoudního jednání. Podrobnosti o podmínkách a způsobu zahájení mimosoudního jednání naleznete na stránkách www.coi.cz.

11.8. Zákazník je povinen si reklamaci převzít bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 kalendářních dnů od ode dne, kdy byl o jejím vyřízení informován. Tato lhůta však neuplyne dříve, než 60 dnů od podání reklamace. V případě, že si zákazník reklamaci nepřevezme nejpozději v poslední den lhůty, může být provozovatelem účtováno skladné za uložení nevyzvednutého zboží ve výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení. Provozovatel bude skladovat opravené zboží nejdéle 6 měsíců od data, kdy si ho měl zákazník vyzvednout. Pokud si zákazník před vypršením této lhůty své zboží nevyzvedne, je provozovatel oprávněn toto zboží zlikvidovat na náklady zákazníka. Pokud si zákazník zboží ve stanovené lhůtě nevyzvedne a výše skladného převýší cenu reklamovaného zboží, může být toto zboží použito na úhradu skladného.

12. Vrácení peněz a zboží

12.1. Při nákupu přes internetový obchod může zákazník zboží do 14 dnů od jeho převzetí vrátit bez udání důvodů. Toto právo na odstoupení od smlouvy umožňuje zákazníkovi zboží vrátit, pokud z nějakého důvodu nevyhovuje jeho očekáváním nebo potřebám, bez nutnosti odůvodnění.

12.2. V případě, že zákazník zboží zasílá k vrácení prostřednictvím zásilky, je nutné vracet zboží se všemi náležitostmi a k zásilce přiložit kopii faktury, na kterou je připsáno číslo účtu, na který chce zákazník peníze vrátit. V žádném případě není možné zboží zaslat prodejci zpět na dobírku. Zákazník je povinen zboží zabalit tak, aby při jeho přepravě zpět k prodejci nedošlo k jeho poškození.

12.3. Odstoupí-li zákazník od kupní smlouvy, vrátí mu provozovatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od zákazníka na základě kupní smlouvy přijal, a to stejným způsobem, jakým je přijal. Provozovatel vrátí přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím zákazník souhlasil a pokud tím zákazníkovi nevzniknou další náklady. Provozovatel však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než zákazník předá zboží prodejci nebo hodnověrně prokáže, že zboží prodejci řádně odeslal.

12.4. Jestliže zákazník zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který provozovatel nabízí, vrátí provozovatel zákazníkovi náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

12.5. V souladu s ustanovením § 1820 odst. 1. písm. g) občanského zákoníku si v případě odstoupení od smlouvy nebo výměně zboží ve lhůtě 14 dnů podle odst. 12.1. hradí vzniklé náklady na vrácení zboží zákazník sám.

12.6. V případě vrácení peněz za zboží, které již nebylo skladem, je lhůta vrácení peněz nejpozději do 14 dnů. Tento termín je nastaven pro zajištění efektivity a spokojenosti zákazníků, kteří se rozhodnou vrátit zboží.

12.7. Zákazník bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi provozovatelem a zákazníkem uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů, darovací smlouva pozbývá účinnosti a zákazník je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, oč se obohatil. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení zákazníka. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má provozovatel právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny. V případě odstoupení od darovací smlouvy nezaniká smlouva kupní a smlouvy jsou posuzovány z tohoto hlediska samostatně.

Tyto všeobecné smluvní podmínky jsou účinné od 1.4.2024.